OŽIVLJAVANJE "BRAĆE"

GENETIČAR S HARVARDA ŽELI KLONIRATI NEANDERTALCA!?

Brojni svjetski, ali i neki domaći mediji nedavno su objavili vijest prema kojoj jedan od najuglednijih genetičara današnjice George M. Church traži avanturistički raspoloženu ženu koja bi bila voljna postati surogat majka neandertalca kojeg će on klonirati

Prema pisanju britanskog Daily Maila, Church, koji je profesor na Harvard Medical School, ozbiljno je najavio da planira provesti eksperiment koji podsjeća na film Jurassic Park objasnivši da za rekonstrukciju DNK neandertalaca danas ima dovoljno genetskog materijala iz fosilnih ostataka.

"Sada mi još samo treba žena avanturističkog duha", rekao je Church prema tabloidu. "Neandertalci bi mogli razmišljati drugačije od nas. Mogli bi čak biti inteligentniji. Kada dođe vrijeme nekih epidemija ili za odlazak s planeta, moguće je zamisliti da bi njihovo drugačije razmišljanje moglo biti korisno."

Tabloid ide toliko daleko da u svojem uvodu pita koja bi žena bila spremna nositi i roditi takvu ljudsku vrstu koja se obično smatra brutalnom i primitivnom.

Iako je kloniranje neandertalaca teoretski izvodivo, u većini zemalja svijeta takvi su eksperimenti s ljudima zakonom zabranjeni i etički dvojbeni. Također je teško predvidjeti kako bi se neandertalac nosio sa suvremenim bolestima i snalazio u našem svijetu. Neki znanstvenici stoga su osudili Churchove navodne najave.

DAILY MAIL IZGUBLJEN U PRIJEVODU

No ugledni je genetičar ovih dana opovrgnuo navode Daily Maila ustvrdivši da se tabloid izgubio u prijevodu Der Spiegela kojem je dao intervju i predstavio svoju novu knjigu "Regenesis: How Synthetic Biology Will Reinvent Nature and Ourselves". U knjizi se, kaže Church, tek spominje teorijska mogućnost kloniranja neandertalaca kao i činjenica da bi za takav pothvat trebala žena avanturističkog duha.

"Rekao sam da bi za tako nešto trebao netko takav. To je svakako potpuno drugačije od najave da to želite napraviti", rekao je.

Neandertalci su u Europi izumrli prije nekih 40 do 45 tisuća godina. Znanstvenici su iz njihovih ostataka prikupili materijale iz kojih su izdvojili i dekodirali njihovu DNK. Na ovom projektu radila je i skupina hrvatskih stručnjaka, a za otkriće su bili ključni nalazi uzeti iz fosila triju kostura pronađenih u svjetski poznatoj špilji Vindija kraj Ivanca. Istraživanja su pokazala da su se neandertalci križali s našim precima te da u genomu svakog suvremenog čovjeka ima i njihovih gena. Imali su razvijenu kulturu, obradu oružja i oruđa te duhovne obrede.

Za eventualno kloniranje neandertalaca njihova DNK morala bi se ubaciti u ljudske stanice. Tako bi se stvorili embriji koji bi se morali razvijati u surogat majci, objasnio je Church koji je svjestan toga da bi proces izazvao etičke dvojbe pa bi za njega trebao opći pristanak društva.

"Mislim da je to stvar o kojoj bismo u narednim godinama mogli smireno razgovarati. Puno je bolje razmišljati o takvim stvarima unaprijed", objasnio je Church.

Ažurirano ( Srijeda, 23 Siječanj 2013 21:29 )